lördag 13 juni 2009

Lördag i Showroom

Hej!

Idag lördagen 13 juni jobbar jag och Mimmi i Showroom. Det har hänt en hel del under veckan som varit och jag tänkte passa på att berätta lite om det.

Nu på söndag börjar Volvo Ocean Race, och vi på Showroom vill givetvist vara delaktiga i denna stora folkfest. Så veckan började med att vi ville hitta båtsaker som vi skulle kunna använda för att smycka ut våra lokaler. Jag, Marie, ringde runt hela stan efter båtsaker och tillslut fick jag tag på en trevlig kvinna som arbetar på Kummelnäs varv i Nacka. Hon och hennes man driver ett båtvarv sedan ett antal år och de kunde gå med på att låna ut lite saker till oss. Så i tisdags var jag och Micaela på deras båtvarv och fick en ordentligt rundtur, för att sedan välja och vraka bland deras fina saker. I fredags fick vi låna en skåpbil av Bilia Haga Norra (tack för lånet) för att kunna hämta hem alla utsmyckningssaker.

Vi har landtärnor, fiskenät, olje och eldsprutor och antika spikar från sveriges sista seglande krigsskepp "Vanadis". Nu är det bara till att få det snyggt i Showroom. Resultatet av vår utsmyckning kommer att läggas upp på bloggen så fort det är helt klart.

En annan rolig sak som hände i veckan var en körning som vi fick vara med på. Uppdraget var att skjutsa kunder på uppdrag av Autoplan, som varit på konferens under dagen vid Brunkebergstorg, till Djurgården där de skulle ha middag och bouletävling. Vi var fem stycken rådgivare som agerade chaufförer och vi körde varsin C70. Det var ett roligt uppdrag och körningen gick bra, här nedan ser ni lite bilder på oss.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar