fredag 6 november 2009

Volvo´s reklam vann tungt!



Volvos kampanj med frusna modeller tog hem reklambranschens tunga utmärkelse.
"116 mil på en tank" vann 75-wattaren, priset som premierar reklamkampanjer som har gett effekt.
Reklambyrån Forsman & Bodenfors skapade succékampanjen ”116 mil på en tank”, som marknadsför Volvo V50 DRIVe. Nu har kampanjen belönats reklampriset 75-wattaren – en del i reklamtävlingen 100-wattaren, som premierar reklamkampanjer som har gett effekt. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.
Reklamen med människor i strandkläder som tankar sin bil i ett vinterlandskap har rönt stor uppmärksamhet, både bland publik och i media.
– Det här tycker jag är riktigt bra kommunikation. Den är snabb, enkel och låter mottagaren sluta cirkeln. Det viktiga går fram på ett fullständigt tydligt sätt. Mer finns inte att säga, säger Mattias Åkerman på bloggen Please Copy Me.
Vi säger COOLT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar